Custom Search

Sabtu, 08 September 2007

Angguk Angguk Geleng Geleng - Ahli Fikir

Angguk angguk geleng geleng

Tunduk tunduk ikut telunjuk

Iya Iya saya saya

Kiri Kanan Ikut saja

(Ulang semula)


Kita tunduk pabila diketuk

Bila terantuk tak usah dipujuk

Biarpun dipatuk

Ingat pesan atuk…sabar sabar sabar sabar…


Tak apa tak kisah

Tak rugi tak mati

Tak ambil peduli

Berserah dan pasrah

Biar ada dah dijampi

Ada pasang, surut-naik


Dikerah dijajah

Terus nista dipenjara

Jadi hamba jadi kuli

Jadi batu diam diri

Kita tunggu kita lihat

Kita nanti kita perhati

Jgn merungut biar berjanggut

Diam akur

Kita mesti patuh

Acuh tak acuh endah tak endah

Buat lawak bodoh terlampau

Biar kita melopong

Biar kita menganga

Biar mereka buat apa mereka suka

Biar saja

Jangan melawan

Jangan membantah

Janganlah degil kena ikut perintah

Kena banyak diam

Biar apa orang kata

Kita tawa dalam duka

Kecut takut

Kalut kolot

Terkunci mulut

Bergaduh bertutur

Kalah sabung menang sorak

Tiba masa kita gerak


(Ulang korus 2x)


Dik mari dik

Ya kak

Nama adik siapa?

Liya…

Adik tahu nyanyi tak?

Tahu…

Mari ikut kakak nyanyi sama-sama…

Angguk angguk geleng geleng

Tunduk tunduk ikut telunjuk

Angguk angguk geleng geleng

Tunduk tunduk ikut telunjuk

Iya Iya saya saya

Kiri Kanan Ikut saja

Iya Iya saya saya

Kiri Kanan Ikut saja


Tolak Tambah

Kali ganda

Hitung kira segala nista

Maju mendung

Tinggi rendah

Berapa nilai

Nilai bangsa

Kak…Sekupang ke?

Dua kupang ke? Tiga kupang?

Sawah sebendang

Ladang sebidang

Tanah sekangkang

Pohon sebatang

Kerana uang semua hilang hanya tinggal shelai sepinggang

Yang jenin yang lebai yang pandir yang luncai

Yang angannya tinggi yang dibuai mimpi yang sawah terjual

Maruah tergadai

Kamu mahu lagi?

Ahli fikir…sabar, sabar, sabar, sabar, sabar, sabar

Tidak ada komentar: